BERJAYAKAH AKU? . Post ini sekadar perkongsian tentang diri aku . Viva ini aku beli gunakan duit pinjaman Mara utk bayar deposit, tapi aku grad dengan 3.71, Diploma in Aircraft Maintenance, pinjaman itu dah jadi scholarship, aku tak perlu bayar apa2. BERJAYAKAH AKU? . Rezeki aku dibidang lakonan, kereta inilah yang aku gunakan masa mula2 aku berlakon, insan yang mula2 ambil aku tanpa casting utk pegang watak utama walaupun aku kosong dalam lakonan adalah GURU, KAKAK, IBU aku, sis @sheilarusly_jspictures . Aku pernah ditampar diset, tapi aku tak ambik hati langsung, aku tahu Guru aku sedang mengajar aku atas kesilapanku. Masa tengah shooting #KauAkuKita dgn @jannanick , aku ckp dekat sis “Sis, sy nak award, sy nak orang nampak hasil kerja saya”. Kami sapu semuanya dalam DFKL2016. Terima kasih Sis dan abg @jinggo_jspictures . Sampai mati sy akan jasa ingat sis dan abg jinggo, sy sayang sis dan abg jinggo. SY MINTA MAAF, sy hilang sekejap, sy JANJI sy akan datang balik utk banggakan sis dan abg jinggo. Terima Kasih 🙏 ❤️. BERJAYAKAH AKU? . Dan sekarang, aku berdiri di hadapan sebuah kereta yang penuh dengan sentimental value, merenung betapa susahnya mendaki sebuah kejayaan. Mandi di petronas, kereta rosak tengah jalan, accident, macam2 lagi. Sehinggalah aku mampu untuk pakai kereta Merc di belakangku hasil tunjuk ajar Guru aku, @man_sixpointtwo @aku_afendy @fizoomar , walaupun hanyalah sebuah kereta recond, tahun 2013. BERJAYAKAH AKU? . Tidak, AKU BELUM BERJAYA. Solatku belum sempurna 5 waktu, bacaan Al-Quran ku masih salah, yakinku pada rezeki dari Allah belum sepenuhnya, tabahnya aku dalam setiap dugaan Allah masih lemah, utk katakan TIDAK pada perkara yang salah, AKU BELUM BERJAYA. Nilai kejayaan bukan dinilai dari harta benda. Semuanya akan ditarik, yang tinggal hanya AMALANKU . Jadi, bilakah aku akan BERJAYA? Selepas nyawaku diambil, disoal segala apa yang aku lakukan, walau sebesar zarah sekalipun. SYURGA atau NERAKA . AKU NAK BERJAYA KE SYURGA. Itulah kejayaan yang sebenar utk aku dan tugasku memimpin keluargaku bersama-samaku, aku perlukan Guruku, ustaz @tarmiziabdrahman ,kerana untuk ke SYURGA, usahaku perlu lebih, lebih dari semuanya yang aku usahakan.

A post shared by SR (@saharulridzwan) on Jun 29, 2018 at 9:48am PDT

Menerusi entri yang dimuat naik di laman Instagram miliknya, selagi amal ibadahnya tunggang-langgang di mata Allah, Saharul berpendapat dirinya serba kekurangan dan belum sempurna.

“Kejayaan seorang individu tidak dinilai berdasarkan harta kekayaan, sebaliknya menerusi amal ibadah untuk dihisab di akhirat kelak.

“Solat saya masih belum cukup lima waktu, bacaan ayat suci al-Quran masih salah, keyakinan terhadap rezeki kurniaan Allah masih belum utuh, malah begitu lemah dalam mengharungi dugaan-Nya.

“Itu sahaja menunjukkan saya masih belum berjaya,” ujar Saharul memetik kapsyen yang dimuat naik bersama sekeping foto di media sosialnya.

Dalam foto tersebut, Saharul berdiri tegak merenung kereta pertama miliknya jenama Perodua Viva yang disifatkan banyak menabur jasa dalam melalui liku bergelar anak seni.

Sementara kenderaan di belakangnya adalah sebuah kereta mewah jenama Mercedes Benz, hasil kerja kerasnya membanting tulang selama enam tahun bergelar pelakon dan mula meniti populariti menerusi drama Kau Aku Kita bergandingan dengan Janna Nick.

“Viva ini saya beli menggunakan duit pinjaman Mara untuk bayar cengkeram. Selepas tamat pengajian dengan keputusan cemerlang, pinjaman tersebut bertukar menjadi biasiswa.

“Kereta ini penuh dengan nilai sentimental, mengingatkan saya betapa susahnya mendaki sebuah kejayaan sehinggalah saya mampu pakai kereta Mercedes Benz.

“Namun, berjayakah aku?” persoalnya dalam entri tersebut.

Saharul juga tidak lupa menghargai jasa pemilik syarikat produksi JS Pictures Sdn. Bhd., iaitu Jinggo dan Sheila Rusly yang banyak membantunya berada pada tahap hari ini. – UTUSAN ONLINE